Oddech. Ćwiczenia oddechowe

Oddech. Ćwiczenia oddechowe




Kochani moi. Dziś przypomnę wiadomości dotyczące oddechu.  Ostatnio regularnie  ćwiczę głębokie oddychanie i jeszcze mocniej odczuwam jego fizyczne i duchowe aspekty.

Oddech jest naszym życiem, a tlen pokarmem, bez którego nie możemy przeżyć dłużej niż 5 minut. Wraz z nim pobieramy również energetyczną esencję- pranę wypełniającą cały wszechświat. 

 Prawidłowy oddech zapewnia nam równowagę na poziomie ciała, umysłu i ducha. Pobierany wraz z wdechem tlen jest niezbędnym katalizatorem wszystkich reakcji biochemicznych, jednocześnie decyduje o jakości i długości naszego życia.
 Głębokie oddychanie ma jeszcze jeden niezwykle ważny aspekt.  Jest  kluczowym narzędziem duchowego rozwoju. Uwalniając ciało z napięć, równolegle  stwarzamy przestrzeń do uwalniania emocji i zapisów, które nam ciążą tzw. programów mentalnych.   W ciszy i oderwaniu  od codziennej,  racjonalnej gonitwy myśli, zespalamy się w pełni z miłością i oddajemy Wyższemu Ja. Powstaje miejsce dla zaistnienia w nas boskości i mądrości Źródła, doświadczania siebie jako świadomości, obserwatora siebie... 
Każdy odczuwa to inaczej.


Powracając do fizjologii,  z zawartego w powietrzu tlenu cząsteczkowego powstaje tlen atomowy, konieczny naszym komórkom do procesów utleniania i redukcji. Wynikiem tego jest wytworzenie energii i powstanie dwutlenku węgla. Udział w tworzeniu tlenu cząsteczkowego ma również ozon i nadtlenek wodoru.



  Niedobór tlenu prowadzi do natychmiastowego naruszenia procesu metabolicznego w obrębie komórki np.  powoduje jej osłabienie, niedożywienie i zamieranie. Dalszą konsekwencją  jest rozwój wielu schorzeń, w tym układu oddechowego i krążenia, dysfunkcji układu immunologicznego i limfatycznego.

Musimy pamiętać, że chorobotwórcze drobnoustroje i komórki nowotworowe  najczęściej  rozwijają  się w środowisku ubogim w tlen ( równocześnie zakwaszonym).





Oddychanie wpływa  na:


procesy metaboliczne,
 oczyszczanie z toksyn,
 regulację wagi ciała,
 równowagę kwasowo- zasadową,
kondycję emocjonalno-umysłową,
 dynamikę procesów regeneracji i starzenia się...




Dzięki prawidłowemu oddychaniu dajemy również organizmowi szansę na zgromadzenie zapasów leczniczej energii.



Pobrana wraz z tlenem esencja energetyczna stymuluje procesy zdrowienia i odmładzania

 Mistrzowie głębokiego oddychania i jogini tybetańscy potrafią doskonale wykorzystać mechanizm gromadzenia energii i  w ten sposób długotrwale obywać się bez jedzenia i picia. Znane są przypadki postów trwających powyżej 100 dni.
  Nam  wystarczy uświadomienie sobie ogromnego znaczenia oddychania dla zdrowia i poziomu witalności.

Głównym kanałem pobierania tlenu jest układ oddechowy, ale czerpiemy go również z wody i pokarmów ( najwięcej  tlenu zawiera się w sokach świeżych owoców i warzyw),  przez skórę i wytwarzamy za pomocą przyjaznych bakterii z
 nadtlenku wodoru w jelitach ( 2,5 kg prawidłowej mikroflory, stąd tak istotny wpływ pracy jelit na naszą odporność i energię).


Jak prawidłowo oddychać?


  Aby oddychać prawidłowo, należy wypełnić powietrzem całe płuca wraz z ich dolną powierzchnią. Towarzyszy temu uwypuklenie brzucha i rozszerzenie klatki piersiowej. 


Tak oddychają zwierzęta i małe dzieci. Jest to tzw. pełne- głębokie oddychanie. Niestety wielu z nas oddycha  płytko, wykorzystując tylko górną partię płuc.  Przyda nam się, więc kilka ćwiczeń oddechowych.


Jedno z nich polega na wykonywaniu głębokich oddechów na leżąco. 
Powoli wciągamy powietrze przez nos, jednocześnie koncentrujemy się na wypełnieniu całych płuc i rozszerzeniu klatki piersiowej. Brzuch uwypukla się, a ramiona rozszerzają wraz z unoszeniem ku górze klatki piersiowej. Wydychamy nosem, stopniowo wciągając brzuch.


Kolejnym ćwiczeniem jest pełen wdech nosem i powolne wydychanie ustami. Wydech jest dwa razy dłuższy niż wdech np. wdech nosem 4- wydech ustami  8.




Aby zwiększyć poziom odkwaszającego i usuwającego toksyny dwutlenku węgla, warto zastosować techniki oddechu wstrzymanego.


 Dwutlenek węgla służy również rozszerzeniu naczyń krwionośnych. Początkowo możemy  odczuwać arytmię, kłucia serca i zawroty głowy. Objawy znikają samoistnie po kilku dniach ćwiczeń.





Oddychanie oczyszczające



Głęboki, naturalny wdech nosem, maksymalne wstrzymanie powietrza i wydech nosem. Proporcje mogą być następujące:

 wdech 2 sekundy, wstrzymanie 8 sek, wydech 4 sek.
Inna opcja. Wdech przez nos 2 sek, wstrzymanie oddechu 3 sek, wydech wąską strużką przez usta 12 sek. 


Marsz po schodach. Wdech, wypuścić trochę powietrza i marsz na wstrzymanym oddechu. Wypuścić  resztę powietrza.

Marsz w rytmie wdech- nosem 1, 2 wydech- ustami 3, 4.

Usprawnianiu funkcji układu nerwowego i koordynacji pracy obu półkul mózgowych, sprzyja oddychanie naprzemienne.

 Cechuje się ono zmiennością przepływu powietrza pomiędzy obiema nozdrzami- uaktywnia znajdujące się tam kanały energetyczne.


 Najprostsze ćwiczenie, to wdech lewą dziurką nosa, jednocześnie zatykamy prawą dziurkę palcem środkowym, wydech prawą dziurką przy zatkaniu lewej palcem wskazującym. 


Wdech- prawą, wydech- lewą, wdech- lewą, wydech- prawą. Znowu wdech lewą, a wydech prawą.




Oddychanie księżycowe 


Kciuk prawej ręki zatyka prawy otwór nosowy. Wciągamy powietrze lewą dziurką 2 sek, pauza 2 sek, wydech 4 sek. Następnie zatykamy lewą dziurkę i oddychamy prawą.



                                                         
Oddech z wizualizacją
             
Z zamkniętymi oczami'' nie myśląc o niczym'' koncentrujemy się na oddechu. Wsłuchujemy się w jego rytm: wdech- unosem, powolny wydech- ustami. Wewnętrznym okiem staramy się ujrzeć strumień wdychanego światła. To esencja życia. W wyobraźni nasycamy nią całe ciało, jednocześnie rozluźniając wszystkie mięśnie. W stanie relaksu  dążymy do oczyszczenia myśli i zaczynamy liczyć wdechy 1,2 i wydechy 3,4. Cały czas liczymy oddechy w ustalonym rytmie- koncentrując się na oddechu i wyciszeniu myśli. Dążymy do błogiej pustki, wynikającej z pełnego oczyszczenia umysłu. Widzimy siebie w pełni zdrowego, uśmiechniętego, szczęśliwego. Po wyjściu z relaksu zachowujemy w sobie pozytywny obraz i uczucie błogostanu.




 Oddech z medytacją i afirmacją

Zamykamy oczy i na  leżąco wyobrażamy sobie pobierane z oddechem złociste światło. W myślach powtarzamy. Moje ciało wypełnia się uzdrawiającym światłem miłości. Światło przenika wszystkie narządy, tkanki, komórki. Oczyszcza i uzdrawia. Kierujemy strumienie do chorych miejsc i w wyobraźni zasilamy je energią. Oddychamy powoli i rytmicznie. Możemy powiedzieć: oczyszcza się moja dusza, oczyszcza się moje ciało, oczyszcza się mój umysł...
Teraz skupiamy się na dłoniach i stopach. Możemy poczuć jak światło otwiera czakry- centra energetyczne i poprzez nie wnika w nasze ciało. Staramy się wyciszać wszelkie myśli, koncentrując się na rozprowadzaniu energii po całym ciele. Energia zasila nas teraz poprzez czakry. Każdy wydech jest oczyszczeniem i pozbyciem się wszelkich napięć w  ciele. Jednocześnie w myśli powracamy do afirmacji.


 Światło przenika wszystkie.... 
 Jestem oczyszczony i uzdrowiony. Powoli otwieramy oczy i powracamy do codziennej aktywności.



Oddychanie praniczne

Ułóż się wygodnie na plecach. Oddychaj równo i spokojnie, aż wejdziesz w swój naturalny rytm. Rozluźnij wszystkie mięśnie, weź głęboki wdech i wypuść powietrze z całych sił. Teraz połóż się na wybranym boku, jeśli na prawym, to delikatnie staraj się docisnąć go do materaca. Skoncentruj teraz całą uwagę na lewym nozdrzu i lewym, bocznym kanale energetycznym. W skupieniu  wykonaj 21 świadomych oddechów. 7 pierwszych niech będzie pogłębione, reszta naturalna i miarowa. Skoncentruj się na narządach, które potrzebują najwięcej energii. Wraz z wdechem pobieraj energię, a z wydechem usuwaj blokady i zanieczyszczenia. Wydaj polecenie. Mój praniczny oddech oczyszcza, odblokowuje, udrażnia przepływy w kanałach energetycznych. Poprowadź strumienie do wszystkich narządów i tkanek, bądź kreatywny, lecz najsłabsze narządy, usuwaj toksyny... Powiedz do siebie w myślach-oddech usuwa wszystkie toksyny, leczy, regeneruje, wzmacnia...Zmień bok na lewy i zasilaj prawy kanał energetyczny postępując, jak poprzednio.



Brak tytułu




Kochani moi. Mamy obecnie  prawdziwy urodzaj ziół, w tym babki: lancetowatej oraz jajowatej.  Warto nazbierać jej cudownych liści i nasion, by korzystać z jej dobrodziejstw zimą oraz jesienią, na przykład   podczas infekcji lub zaziębień. 

W swoim  bogatym    składzie babka zawiera  między innymi: glikozyd aukubinę, witaminy C i K, karoten, białko, śluzy, sole mineralne: potas, magnez, cynk, sód… 
To  czyni z niej skuteczny  specyfik leczący  nie tylko  skaleczenia, owrzodzenia, czy stany zapalne błon śluzowych, ale podnoszący ogólną odporność naszego organizmu.  Jednocześnie  niweluje również  obrzęki, rozkurcza mięśnie i  usuwa chorobotwórcze grzyby, bakterie oraz wirusy. Stąd wielowiekowa tradycja leczenia nią stanów zapalnych, ran, otarć i wszelkich uszkodzeń skóry. W zakresie  jej działań znajdziemy także poprawę krzepliwości krwi oraz  uszczelnianie naczyń krwionośnych. To sprawia, iż jest pomocna w leczeniu żylaków i hemoroidów. 

 Obecnie babka  jest zalecana głównie  jako składnik  mieszanek pomocniczych w stanach zapalnych dróg oddechowych oraz  przewodu pokarmowego, w tym wrzodów żołądka i dwunastnicy. W tej roli sprawdza się ,jako napar z lnem, rumiankiem, krwawnikiem i nagietkiem.

Podstawowa mieszanka to: babka lancetowata 50 g, len 50 g.

Dzięki stymulowaniu produkcji interferonu i przeciwciał babka przyspiesza leczenie wszelkich  infekcji i usprawnia  usuwanie chorobotwórczych patogenów. Dodatkowo  lekko rozkurcza i ułatwia wykrztuszanie zalegających  wydzielin ropnych. Podczas kaszlu i zaziębienia warto dodać  do niej  nie tylko len, ale arcydzięgiel, tymianek, podbiał i  prawoślaz. 
 Inna receptura to: babka,  macierzanka lub tymianek, len - po 50 g

2 łyżki ziół zagotować 5 minut i odstawić do naciągnięcia.

 Babka jest pomocna także w przypadku  leczenia nowotworów.  Hamuje i zapobiega mutacji komórek, oraz ogólnie wzmacnia cały organizm.
Ma właściwości moczopędne. Pomaga tym samym w oczyszczaniu krwi oraz leczeniu zapaleń nerek. Tu dodajemy  do niej  wrzos, pokrzywę, skrzyp i nawłoć.

Zewnętrzne korzystamy z jej świeżych  liści,  maści   lub okładu  do przemywania liszai, wyprysków, ran, zapaleń podudzi, grzybic i egzemy.Liście rozcieramy w moździerzu z dodatkiem wody i pozostawiamy do naciągnięcia. Przecedzamy płyn przez gazę i wykorzystujemy do przemywań i okładów.

 To warto obejżec:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Sięgnij do natury , Blogger