Kurkuma- cudowny złoty proszek na raka,grzybicę i inne schorzenia

Kurkuma- cudowny złoty proszek na raka,grzybicę i inne schorzenia


Popularna kurkuma, którą zazwyczaj spożywamy jako przyprawę, jest rozdrobnionym kłączem rośliny z rodziny imbirowatych Curcuma lomga
 Zwana inaczej żółcieniem lub szafranicą, swoje pochodzenie  zawdzięcza  Indiom, gdzie  od 2500 lat uważana jest  za świętą roślinę o licznych właściwościach leczniczych.Wraz z innymi przyprawami wchodzi  skład znanej i cenionej na całym świecie curry. 

Skład kurkumy:  kurkumina, olejki eteryczne w tym  tumerol,   witaminy B, potas witamina C, żelazo i mangan...

 Wyczerpanie i zmęczenie? Może masz problemy z nadnerczami

Wyczerpanie i zmęczenie? Może masz problemy z nadnerczami




Kochani moi, w ostatnich czasach wiele osób cierpi na spadki energii i złe samopoczucie związane z nadmiarem stresu. Sięgamy wtedy po coś słodkiego i kawę. Niestety w dłuższej konsekwencji powodują  one zaburzenia pracy naszych delikatnych nadnerczy.

Podstawowe funkcje nadnerczy.
Nadnercza są gruczołem wydzielania wewnętrznego bardzo wrażliwym  na używki, w tym alkohol i kofeinę, stres i ,,przepracowanie”.
 Ponieważ  nieustannie produkują szereg niezbędnych do życia substancji, w tym hormon DHEA, aldosteron, adrenalinę i kortyzol często dochodzi do ich wyczerpania, a wręcz do uszkodzenia ich kory. 
Diety białkowe.Tuczą, czy odchudzają?

Diety białkowe.Tuczą, czy odchudzają?




Kochani moi. 

Poniżej, ku przestrodze, zamieszczam dla was kilka informacji na temat modnych diet białkowych i tłuszczowych. Choć już pisałam o skutkach nadmiaru tłuszczy i mięsa w codziennej diecie, to niektóre informacje warto jeszcze sobie utrwalić, ponieważ  diety białkowe i tłuszczowe prowadzą w konsekwencji do  otyłości oraz groźnego w skutkach zaburzenia kwasowości organizmu. Ich negatywne konsekwencje widoczne są dopiero po kilku miesiącach, a nawet latach, co może powodować  ich ignorowanie w momencie początkowej redukcji wagi ciała.


Dlaczego warto jeść paprykę

Dlaczego warto jeść paprykę




 Choć papryka była  znana i ceniona już  około 6000 lat temu ( w Ameryce  Środkowej i Południowej), to do Europy przywędrowała  dopiero za sprawą  Krzysztofa Kolumba w 1493r.

W swoim bogatym składzie zawiera między innymi żelazo, potas, wapń, magnez, fosfor oraz witaminy z grupy B, E, K.

  Warto ją  również  docenić ze względu na wysoką zawartość witaminy C i beta karotenu oraz kapsaicyny o właściwościach antynowotworowych, przeciwzapalnych i przeciwzakrzepowych. 

Papryka zawiera co najmniej 6 - krotnie więcej witaminy C niż cytryna.

Copyright © 2014 Sięgnij do natury , Blogger