Usuwanie złogów cholesterolowych. Produkty lecznicze.


 Mikstury oczyszczające tętnice:


 Mleczko owsiane. Gotujemy przez 30 minut łuskane ziarna owsa ( 1 szklanka na dwa litry wody). Pijemy po szklance uzyskanego wywaru, 3 razy dziennie między posiłkami. Ziarno zjadamy, jako środek oczyszczający jelita. Owies pomaga w oczyszczaniu tętnic, stawów, nerek i wątroby.  Zawiera beta glukan rozrzedzający krew.
 Ziarno  jadaj z dodatkiem  lnu, śliwek, rodzynek, tartego jabłka i cynamonu. Możesz również jeść na słono z odrobiną oleju. W razie braku ziarna zagotuj płatki gruboziarniste ( daj więcej wody). Całość możesz zmiksować do poziomu mleczka.

                                          
 Mikstura oczyszczająca z cytryną. Dwa razy dziennie na czczo ( rano i wieczorem) pijemy po łyżce oliwy, miodu i cytryny.


 Wyciąg z pestek grejpfruta. Grejpfrut zawiera likopen  i kwas galakturonowy rozpuszczający złogi cholesterolowe. Jadaj grejpfruty  z białą błonką  lub pij wyciąg z ich pestek. Obniżysz cholesterol o 40%.  Od 5 do  20 kropli 2x dziennie  na szklankę soku lub melisy( jeśli nie bierzesz leków). Tu więcej na temat grejpfruta. tu klik


Picie oliwy z cytryną. Codziennie rano, na czczo i wieczorem przed snem  pijemy łyżkę oliwy i sok z połowy cytryny. Podobne działanie ma mikstura Józefa Słoneckiego z cytryny, aloesu (pół na pół z wodą) i oliwy z oliwek.


Nalewka czosnkowa. Mikroflorę jelit i poziom cholesterolu reguluje również  nalewka czosnkowa- 3x dziennie po 15 kropli. Czosnek rozrzedza krew, rozszerza tętnice, usuwa złogi cholesterolu i oczyszcza z toksyn. Dostarczysz  jednocześnie  selenu i germanu zapewniającego elastyczność naczyń krwionośnych.
10 ząbków czosnku drobno posiekaj i zalej 200 mil alkoholu. Po 14 dniach zlej uzyskany płyn i zażywaj jak wyżej.

Czosnek z cytryną. Dwie główki obranego czosnku z dwoma umytymi i wypestkowanymi cytrynami. Zmielić w maszynce i uzupełnić litrem wody. Niektórzy dodają miód 200 mil. Zażywać 2x dziennie, rano i wieczorem po łyżeczce mikstury. Całość przechowywać w lodówce. Mieszanka podnosi odporność, oczyszcza krew, redukuje cholesterol.






Liście poziomki. Regularne picie herbatki z dodatkiem liści poziomki oczyszcza nerki i tętnice ze złogów wapniowych oraz cholesterolowych. Pij 3 razy dziennie po szklance naparu ( 1 łyżka na 3 szklanki wody parzyć pod przykryciem około 15 minut). Po 6 tygodniach zrób 3 miesiące przerwy i powtórz kurację. Szczypty liści dodawaj  profilaktycznie do herbaty np: z dodatkiem kwiatów dziurawca, liści porzeczki lub jeżyny. Tu więcej na temat poziomki tu klik

Sok z grejpfrutów i pomarańczy. Przez trzy dni pościmy i pijemy tylko świeżo wyciśnięty sok z grejpfrutów oraz pomarańczy. Oczyszczamy tak krew i limfę.
Przez cztery tygodnie pij mieszankę ziół: liść orzecha włoskiego 50g i bratek polny 50g. Łyżkę suszu zaparz 2 szklankami wrzątku ( pod przykryciem około 15 minut). Pijemy 3 razy dziennie po szklance naparu.

Masło przeciwmiażdżycowe. Olej z kokosa ( lub masło roślinne) zmiksuj  z 3 łyżkami oleju z winogron lub słonecznika. Dodaj 2- 3  kapsułki witaminy A i E lub po 3- 5 krople każdej  z witamin w płynie. Masło przechowuj w lodówce, najlepiej w szklanym pojemniku i zużyj w ciągu 2-4 dni. Stosuj do kanapek razem z posypką z lnu i czosnku. Zapewnisz tak, odpowiedni poziom przeciwutleniaczy, selenu, kwasów omega 3 i  resferatrolu.


Koktajl sojowy. 500 ml mleczka sojowego zmiksuj z dwoma łyżkami lecytyny w proszku lub białka sojowego.  Możesz dodać banana i łyżkę sproszkowanych nasion lnu lub oleju lnianego. Pij 2 razy dziennie po szklance.




 Produkty lecznicze dla serca

Seler i natka pietruszki drenują krew i obniżają ciśnienie krwi. Dostarczają nam potasu, sodu, kwasu foliowego, bata karotenu oraz  witamin z grupy B. Pietruszka działa rozkurczowo i lekko rozrzedza krew oraz oczyszcza nerki i wątrobę. Tu więcej o pietruszce. tu klik

Szpinak wzmacnia serce i jest krwiotwórczy ( kwas foliowy i żelazo). Reguluje bilans kwasów i zasad. Zasobny w regenerujący i oczyszczający krew chlorofil. Tu więcej na temat szpinakut u klik

 Buraczki zawierają korzystną betainę i odtwarzające metioninę i cholinę betacyjany rozpuszczające tłuszcz w wątrobie. Chronią serce, obniżają poziom cholesterolu i tróglicerydów.  Ponadto dostarczają koniecznej dla regeneracji błon śluzowych jelitwitaminy U, magnezu, witaminy C, kwasu foliowego, żelaza, wapnia, potasu oraz pochłaniające nadmiar tłuszczy saponiny. Tu poznasz inne zalety buraka 
tu klik 

 Codziennie jadaj 5 - 7 moreli. Dostarczysz tak beta karotenu, błonnika, miedzi, wapnia, potasu, kwasu foliowego, boru, siarki, selenu, cynku, kobaltu, fosforu, żelaza, witamin C, E, B. Jednocześnie poprawisz parametry krwi i oczyścisz jelita.

Olej kokosowy. To doskonałe źródło witamin E i F oraz z grupy B, magnezu, potasu, cynku i fosforu. Poprawia przyswajanie wapnia i magnezu, stabilizuje poziom cukru, obniża cholesterol. Jako produkt pozbawiony tłuszczy trans, doskonale nadaje się do smażenia i spożywania na zimno.


Dzika róża jest niezwykle korzystna dla serca. Zawiera witaminy B, C, beta karoten, potas, błonnik.
 Pij regularnie napar z róży dodając do niego owoce głogu, jabłko, żurawinę, hibiskusa, aronię... 
 Dwa główne składniki tego naparu: witamina C - kwas askorbinowy i bioflawonoidy, w tym flawononoidy zwiększają wchłanianie witaminy C i żelaza. W róży znajduje się też sporo kwasu cytrynowego. To decyduje o jej unikatowych właściwościach przeciwutleniających.

Pij sok i olej z rokitnika. To doskonałe dla serca źródło karotenu i witamin C, E, F, K, PP, kwasu foliowego, manganu, żelaza, boru.

Miód, pyłek i mleczko pszczele wzmacniają serce, regulują ciśnienie, rozszerzają naczynia krwionośne oraz  zapobiegają agregacji, czyli zlepianiu się płytek krwi
 ( rozrzedzają ją). Dostarczają soli mineralnych, witamin i fitosteroli obniżających LDL. Jad pszczeli rozrzedza krew, reguluje krążenie i pobudza akcję serca. Tu więcej o zaletach pyłku tu klik

Zawarta w karczochach cynaryna obniża poziom cukru, LDL i trójglicerydów. Łagodzi skutki zwapnienia tętnic. 

Bakłażany chronią tętnice przed uszkodzeniami, zapobiegają udarom i krwotokom. Zawierają kwas foliowy, witaminy B, A, C, PP, potas, fosfor, wapń.

CLA kwas linolowy blokuje działanie enzymu, odpowiedzialnego za przenikanie trójglicerydów do krwi.

Jedz odtłuszczony len, migdały, kokosy, mango, awokado
Awokado i migdały to najlepsze źródło  jednonienasyconych kwasów tłuszczowych 
( linolowy, linolinowy) i witaminy E.  Awokado pomaga wątrobie trawić tłuszcz – dostarcza niezwykle cennej dla niej lipazy.

Cytryny i ocet jabłkowy pomagają w zapaleniu żył i żylakach. Działają potrójnie: eliminują wolne rodniki, obniżają poziom LDL, a podnoszą HDL.

Błonnik z grejpfruta fenomenalnie reguluje poziom cholesterolu- u wielu osób wyrównuje do właściwego poziomu. Podobnie działa błonnik z ryżu i mleczko ryżowe. 

Mango jest niezwykłe polecane w profilaktyce sercowo- naczyniowej. Zasobne w witaminy C, E, B, PP, beta karoten, wapń, żelazo...
Obniża cholesterol, zapobiega utlenianiu lipidów, pomaga zagajać błony  śluzowe. Reguluje trawienie oraz pomaga w redukcji wagi ciała.

 Porzeczki i borówki zawierają związki wzmacniające naczynia krwionośne i zapobiegające zlepianiu się płytek krwi. Wysoki poziom witaminy C i PP oraz  antocyjanów, czyni je niezastąpionymi w wzmacnianiu układu krwionośnego. Zapobiegają nowotworom i wzmacniają wzrok. Tu  więcej o porzeczce tu klik

Żurawina wzmacnia serce, dzięki obecności wysokiej dawki flawonoidów, witaminy C i pektyn. Zapobiega zatorom i zakrzepom oraz obniża LDL.To lider w zwalczaniu,  mogących uszkadzać serce, wolnych rodników.

Bromelina zawarta w ananasie zapobiega agregacji, czyli zlepianiu się płytek krwi.
Koenzym Q10 zmniejsza zamostkowe bóle serca, redukuje poziom cholesterolu, niweluje wolne rodniki. Suplementuj 100- 150 mg.

Cebula wiąże cholesterol w plazmie krwi, obniża poziom cukru, rozszerza naczynia i pobudza krążenie. Chroni przed zatruciem metalami ciężkimi np. ołowiem. Zapobiega utlenianiu rodników, podnosi HDL, a obniża LDL. 


 Zielona herbata odznacza się wysokim poziomem przeciwutleniaczy: polifenoli i flawonoidów dezaktywizujących wolne rodniki. Zawarta w niej teina ma działanie podobne do aspiryny.  Rozrzedza krew, zapobiega zatorom, pomaga w obniżaniu cholesterolu i chroni ścianki tętnic przed uszkodzeniami. Ponadto zawiera witaminę  PP, K i z grupy B, potas, magnez, mangan, miedź, fosfor, jod, fluor.

Marchew jest niezwykle korzystna dla serca, dostarcza beta karotenu i pektyn oczyszczających jelita.

Codziennie jadaj jabłka będące źródłem pektyn, flawonoidów, witaminy C, P krzemu, karotenu, fosforu, wapnia i magnezu.

Lampka wytrawnego, gronowego wina, to źródło przeciwutleniaczy zmniejszających lepkość krwi.
Wyciąg z otrębów ryżowych działa 40- krotnie skuteczniej niż witamina E. Obniża cholesterol i chroni serce.
Lizyna z witaminą C rozpuszczają zakrzepy we krwi. Poszukaj dobrych suplementów i zadbaj o rezerwy aminokwasowe. L- karnityna obniża cholesterol i zwiększa wydolność mięśnia sercowego. Zadbaj również o witaminę D.
Cykoria pomaga w normalizacji ciśnienia i obniżeniu cholesterolu. Jest żółciowtórcza.
Dynia jest szczególnie korzystna na serce, ma dużo beta karotenu, cynku, magnezu, selenu, potasu, witamin B ... 
 Dziurawiec regeneruje naczynia krwionośne, pomaga w żylakach i hemoroidach.
Żeń szeń ma zdolności adaptogenne, pomaga w stabilizacji ciśnienia i regulacji krążenia. Rozrzedza krew.
Bratek zawiera rutozyd, oczyszcza krew i działa moczopędnie.
Jedz kiełki i zarodki pszenne. To prawdziwa skarbnica przeciwutleniających i wzmacniających układ nerwowy  oraz serce witamin B, E, C.
Codziennie pij świeże soki z dodatkiem chlorofilu np: szpinaku, natki, sałaty, młodego jęczmienia i jarmużu...
Osoby z nadciśnieniem mają często nadmiar metali ciężkich w organizmie. Stosuj filtry do wody, nie jedz niczego z puszek ani z polepszaczami smaku, zażywaj selen.
Pieprz cayenne obniża ciśnienie i równocześnie pomaga w odchudzaniu.
Pokrzywa  i rozmaryn regulują ciśnienie- podnoszą za niskie, obniżają za wysokie.
Mniszek lekarski obniża poziom glukozy i cholesterolu. Wzmacnia krew, nerki i wątrobę. Dostarcza witaminy D.

Grzybek reichi wzmacnia serce, oczyszcza krew i rozrzedza ją, chroniąc przed udarem. Leczy stany zapalne i zapobiega autoagresji ( astmie, alergii, zapaleniom naczyń). Pomaga w regulacji cholesterolu.

Po wykluczeniu kofeiny i nikotyny z diety, ciśnienie spada  o około 30%.
Unikaj wszelkich słodyczy z zawartością cukru rafinowanego oraz białej mąki.  Nadmiar niewykorzystanej glukozy i fruktozy zamieniany jest na trójglicerydy. Mąka dostarcza glutenu stymulującego astmę i nietolerancje pokarmowe ujemnie wpływające na serce.
W chorobach serca i naczyń ogranicz lub wyeliminuj mięso oraz nabiał- dostarcza cholesterolu i podnosi poziom homocysteiny.
Mleko zawiera IGE1, IGE2 - hormony  uszkadzające trzustkę i wątrobę. Nabiał niszczy śluzówkę jelit ( zawiera antybiotyki, pestycydy, sterydy), co wpływa na stany zapalne naczyń krwionośnych. Nieorganiczny wapń z mleka nie trafia do kości, tylko osadza się w tętnicach  współtworząc płytki miażdżycowe.

Skoki ciśnienia mają związek z alergią. Spróbuj diety eliminacyjnej i zrób szczegółowe testy VEGA.
Zadbaj o ruch na świeżym powietrzu. Głębokie oddychanie zwiększa dopływ tlenu do komórek i mięśni, w tym serca.


Medytuj i stosuj metody relaksacji. Stres gwałtownie zwiększa poziom cholesterolu i prowadzi do zawałów.
    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Sięgnij do natury , Blogger